Centrum van Houtem
Van "Houtem is van jou. Maak er iets van."
Ga naar het project
Als bewoner van de Damstraat vraag ik aan elke inwoner van Houtem dat ze zich houden aan de 30km regel, blijkbaar zijn het de inwoners van Houtem zelf die al eens durven harder te rijden dan toegelaten en zelf de bussen van de lijn hebben ook moeite om zich aan deze snelheid te houden en durven de stoep ook al eens gebruiken als rijvak.
Tevens gebruikt men de stoep als tweede rijvak op het gedeelte tussen de kring en huisnummer 69 als men weer eens de regels van doorgaand verkeer interpreteert in hun eigen voordeel en weer eens zorgt voor een opstopping in de Damstraat. Tevens ter info die stoep is geen eigendom van de stad Vilvoorde, de stad heeft 30cm langs de straatkant dat van de stad is en vandaar dat er wagens op geparkeerd mogen staan omdat het privé eigendom is, we mogen er zelf een voortuin van maken. Houtem is groter geworden maar het centrum is nooit aangepast aan het verkeer dat er dagelijks door komt. Het centrum is tevens niet gemaakt om met die grote dubbel bussen door te rijden en ik vraag me af waar men gaat parkeren als de nieuwe winkel open gaat in de Damstraat, dus nog meer opstoppingen in het centrum en miserie voor de naaste buren en bewoners van de Damstraat.
Ik hoop dat men Houtem niet verder vol gaat bouwen en dat al wat groen is ook zo mag blijven en er zeker nog mag bijkomen. Ik weet wel hoe meer inwoners in de stad Vilvoorde des te groter de zitpenning van de mandatarissen, dus heren denk niet alleen aan je portemonnee. Maak van Houtem geen stad maar laat het een dorp zijn waar men rustig kan leven, wonen, werken, wandelen en genieten van de natuur, maak er geen tweede Brussel van a.u.b. want het stadscentrum van Vilvoorde is die kant aan het opgaan.
