Beste Jean
Het opruimen van hondenpoep is uiteraard verplicht (dit heet 'opruimplicht'). Dit kan met om het even welk plastic zakje of zelfs met krantenpapier. Wie zich hier niet aan houdt, riskeert een GAS-boete (gemeentelijke administratieve sanctie).
Zie https://www.vilvoorde.be/gemeentelijke-administratieve-sancties-gas
Enkel blinden en slechtzienden zijn vrijgesteld van de opruimplicht.
Meldingen doen over netheid en overlast kan via https://www.vilvoorde.be/melding
Er was eerder ook al beslist dat er een hondenlosloopzone in Houtem komt (Derdeschoofstraat).
Met vriendelijke groeten
hondenpoep opruimen
Van "Houtem is van jou. Maak er iets van."
Ga naar het project
aan alle wandelaars met hond
misschien aan alle wandelwegjes een paaltje zetten met gratis hondepoepzakjes daar deze wegjes overal vol liggen met hondenpoepen zeker aan wegjes die naar scholen lopen en waar veel schoolkinderen passeren ruim uw hondenpoep op !!!!!!
den aatoemeneir
Officiële updates
Laatste update: 31 maart 2022
Geplaatst op 31 maart 2022
Reacties(1)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Corry Peeters
Geplaatst door:Corry Peeters
4 jaar geleden
Ik vrees dat een paaltje met gratis poepzakjes dit probleem niet zal oplossen. Het is de mentaliteit van de hondenbaasjes die dit probleem kan verhelpen. Ik snap zeker je frustratie. Ik en mijn kids stappen hier dagelijks zoals zovele kinderen naar school. En niets zo vervelend als een hondendrol aan je schoen.
Delen
Geplaatst door
Huidige status
Dit idee kreeg een reactie
