Dag Sebastiaan,
Bedankt om mee na te denken over jouw wijk!
Momenteel verzamelen we nog altijd zoveel mogelijk ideeën uit Faubourg.
Ken jij andere mensen die graag hun idee willen delen voor Faubourg?
Vertel hen dan zeker over mijn.vilvoorde.be
Of neem hen mee naar de ideeënmarkt op zaterdag 2 oktober (14u-17u) in School De Kastanjelaar.
Je hoort nog van ons!
Met vriendelijke groeten van stad Vilvoorde
Knooppunt Perksestraat - Leuvensestraat - De Bavaylei ontwarren.
Van "Faubourg is van jou. Maak er iets van."
Ga naar het project
Je 's morgens naar het centrum verplaatsen via de Perksestraat is vaak een heel avontuur. Of je nu te voet, met de fiets of met de wagen gaat. Het is er vaak een gevaarlijk chaos omdat er aan het knooppunt heel veel weggebruikers vanuit alle richtingen samenkomen. Zeker voor kinderen is dit een gevaarlijke situatie.
Sinds een tijd is de Perksestraat een fietsstraat en dit is zeker een verbetering, maar in de spitsuren blijft het erg gevaarlijk.
Mijn idee is om zoveel mogelijk doorgaand (niet plaatselijk) verkeer in onze wijk te vermijden. De concrete uitwerking van dit idee laat ik over aan een mobiliteitsdeskundige :)
Officiële updates
Laatste update: 20 september 2021
Geplaatst op 20 september 2021
Reacties(3)
Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Maureen Van De Poel
Geplaatst door:Maureen Van De Poel
5 jaar geleden
Ook de mensen nog eens duidelijk maken wat een fietsstraat is. Want auto's proberen fietsers nog steeds voorbij te steken en rijden heel snel. Dit zorgt voor gevaarlijke situaties
Profiel van Christoffel Janssens
Geplaatst door:Christoffel Janssens
5 jaar geleden
Ik vraag me soms af of er door het opnieuw openstellen van de Mimastraat geen ‘rond punt’ kan gecreëerd worden tussen de twee spoorwegbruggen (Leuvensesteenweg/Luchthavenlaan). Hierdoor zouden de rode lichten aan de Luchthavenlaan met de Hanssenslaan kunnen verdwijnen en zou onder elke brug verkeer slechts in één richting verlopen >> meer plaats voor voetgangers en fietsers. Neem daarbij een (herziening? Omkeren? Bij creëren?) van een aantal éénrichtingsstraten, en je kan volgens mij tot een betere doorstroming komen met ontrading van sluipverkeer en meer veiligheid (plaats) voor voetgangers en fietsers. Wat ik niet kan inschatten is de infrastructuur die nodig is om de bussen (zeker de gelede bussen) te laten circuleren.
Profiel van Sebastiaan Schoukens
Geplaatst door:Sebastiaan Schoukens
5 jaar geleden
Kleine correctie: het moet de Leuvensesteenweg zijn ipv Leuvensestraat
Delen
Geplaatst door
Huidige status
Dit idee wordt uitgevoerd
Tags
Mobiliteit
Veiligheid
Locatie
Unable to display map. WebGL2 support is required.
Ensure that your browser and hardware meet the minimum requirements.
https://esriurl.com/webgl-faq