Maaiveld veiliger
Van "Houtem is van jou. Maak er iets van."
Ga naar het project
Zou het geen goed idee zijn om aan het maaiveld een schoolstraat in te richten?
Nu is de situatie zo dat er verkeersbord staat wat het verbied daar te parkeren, stilstaan mag.
Maar dit is eigenlijk niet te doen. Er rijden auto's in die hun dan parkeren om hun kinderen aan de poort af te zetten wat gevaarlijke situaties met zich mee brengt.
Is niet de eerste keer dat er ouders/buurtbewoners een kind moeten wegtrekken omdat er toch weer een auto in rijd. Auto's rijden er in tot tegen de poort en moeten dan hun draaien of achteruit terug uit het maaiveld rijden.
Er zijn buurtbewoners dat al meer dan 1x tegen bestuurders moeten vragen om hier niet in te rijden voor/na school omdat het niet veilig is voor de kinderen. Het maaiveld is een 50m lang, dus eigenlijk niet echt veel "tijdswinst" voor diegene die daar in rijden.
Het gaat aan het Maaiveld nog drukker worden, als ze deze maand aan de Sporthal en de Groene planeet gaan werken (nieuwbouw), dan moeten ze allemaal langs het Maaiveld de school binnen gaan.
Oplossing zou zijn om er bv een "slagboom" te zetten die leerkrachten of een vrijwillige buur zouden kunnen omhoog/omlaag doen voor en na school tot de kinderen weg zijn of in de klas zitten.


