Ga naar de hoofdinhoud

Meer voor de jeugd

Van "Peutie is van jou. Maak er iets van."

Ga naar het project

Meer activiteiten voor de jeugd, en speelgelegenheden bv fitness tuigen enz... ook meer toezicht, stadswachten, wijkagent. Peutie is verlaten op dat gebied. Aarschotsestraat bij inrijden vanop de leuvensesteenweg is een ramp. Je kan tegenliggers niet zien afkomen door de bocht dit zorgt vaak voor conflicten. Meer vuilnisbakken is ook een must. En hondenweide zou leuk zijn. Aan de school in de Aarschotsestraat is het levensgevaarlijk zowel voor de ouders en al zeker voor de kinderen. Auto's doen daar manoeuvers terwijl er kinderen lopen, ook wordt je bijna van de stoep gereden bij het afzetten als bij het ophalen van je kinderen. Kan daar dringend iets aan gedaan worden? Is al eens gemeld bij de wijkagent na een incident...

Reacties(5)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Erik Van Mele
Geplaatst door:Erik Van Mele
3 jaar geleden
Waarom geen verbod op auto's in een ruime zone rond de scholen bij de start en het einde van de lesuren? De laatste honderden meters te voet afleggen is bovendien goed voor de gezondheid. Of kom gewoon met de fiets! Ook dat zal veiliger worden zonder auto's aan de schoolpoorten. Te slecht weer in ons landje? 'Slecht weer' bestaat niet, enkel onaangepaste kledij!
    Profiel van Leslie Db
    Geplaatst door:Leslie Db
    3 jaar geleden
    @Erik Van Mele dit lijkt super maar beetje ondoordacht, er zijn nl wel eens kinderen die niet te voet kunnen denk aan een voet, been gebroken bv dan is het wel handig dat je je kind kan afzetten aan de school zelf. Ook zal dit nooit autovrij worden daar de busroute er is. Zou al veel helpen al er elke morgen en na school iemand staat voor verkeer en slechtgeparkeerde of onaanvaardbare manoeuvers aanpakt.
      Profiel van Jennifer Spruyt
      Geplaatst door:Jennifer Spruyt
      3 jaar geleden
      helemaal mee akkoord
        Profiel van Kitty Hellebaut
        Geplaatst door:Kitty Hellebaut
        3 jaar geleden
        Gemeenschapswachten zijn paar keer per week aanwezig
          Profiel van Leslie Db
          Geplaatst door:Leslie Db
          3 jaar geleden
          @Kitty Hellebaut in peutie misschien wel maar bij ons aan school niet. En is vooral op dat gebied dat ik het bedoelde

            Delen

            Geplaatst door

            Huidige status

            Dit idee wordt deels uitgevoerd

            Tags

            Netheid en afval
            Wonen
            Openbare ruimtes en gebouwen
            Veiligheid
            Onderwijs en jeugd
            Cultuur, sport en evenementen