Opwaardering van de wijk.
Van "Houtem is van jou. Maak er iets van."
Ga naar het project
Met het uitbreiden van de nieuwe woningen aan de steenblokhoeve zijn er redelijk wat gezinnen bijgekomen met jonge kinderen. Onze wijk is redelijk groot, maar heeft zo goed als geen enkele plaats voor spelende kinderen. Het pleintje aan de steenblokhoeve is onderkomen, telt juist geteld 5 toestellen die in mindere staat zijn, en een platform voor petanque. En dat is het, naast een groene vlakte waar de nieuwe blokken zijn gezet. Dit is dus zeer mager…. Graag dus meer ruimtes voor de kinderen. Ook mag de veiligheid hierbij niet vergeten worden. In deze omgeving raast het verkeer aan hoge snelheden voorbij, zonder rekening te willen houden met voetgangers, fietsers en tegenliggers, of zelfs de bewoners. hier zou dus zeker de verkeersveiligheid mogen aangepakt worden. Snelheidsverlagingen, maatregelen om het verkeer te sturen in de juiste rijrichtingen, en de spitsmomenten van de schooltijd zijn hier dus dringend nodig. Ook de omgeving van de scholen op de begin en eindtijden zouden zeker en vast politiecontroles mogen plaatsvinden om de hinder te beperken.
