Ga naar de hoofdinhoud

Van één fietsstraat naar een 'Fietsdorp' met ook meer aandacht voor voetgangers.

Van "Peutie is van jou. Maak er iets van."

Ga naar het project

Peutie heeft momenteel één fietsstraat: de Vilvoordestraat. Het is een enkele richtingstraat en de automobilisten worden het langzaam gewoon om achter de fietsers te blijven, hoewel het soms toch aangewezen is om midden op de weg te fietsen als bewustmakingstactiek. De smalle straten van ons sympathieke dorp zijn niet gemaakt voor veel en druk autoverkeer. Laat ons beginnen om van heel Peutie een 'Fietsdorp' te maken waar fietsers altijd voorrang hebben en het autoverkeer zich moet aanpassen aan de zwakke weggebruiker.

Sommige straten zijn ook te smal voor voetpaden die breed genoeg moeten zijn voor kinderwagens of rolstoelen. Ook voor veiligheid van de voetgangers zal het autoverkeer zich moeten aanpassen zodat de voetpaden breed genoeg gemaakt kunnen worden. Verlichtingspalen zullen op verschillende plaatsen ook moeten verplaatst worden. Of er zal een alternatief moeten gevonden worden om de voetpaden voor iedereen bruikbaar te maken.

Reacties(1)

Reageren is niet mogelijk omdat dit project momenteel niet actief is.
Meest recente reacties zijn geladen.
Profiel van Michel Pressoir
Geplaatst door:Michel Pressoir
3 jaar geleden
In de Lindestraat zou dat ook perfect zijn. Ik rij dagelijks met de fiets en heb soms het gevoel dat ze mijn achterband gaan raken!

    Delen

    Geplaatst door

    Huidige status

    Dit idee wordt deels uitgevoerd