Ga naar de hoofdinhoud

Je cookievoorkeuren - Vilvoorde

Cookies accepteren helpt ons dit platform te verbeteren. Lees ons cookiebeleid.

Vilvoorde Home
  • Home
  • Activiteiten
  • Over
  • Veelgestelde vragen

Tally Salzman

Lid sinds 8 oktober 2022

Alle bijdrage die door deze deelnemer zijn ingediend

Er zijn 6 projecten beschikbaar.
Populair ideeën zijn geladen.

Electrisch laden?

Tally Salzman•4 jaar geleden gezien de initiatieven rond electrisch rijden is het aangeraden om een “tussentijdse” oplossing te vinden voor mensen die niet voor hun huis kunnen parkeren alsook de wens vanuit de stad te verbieden te parkeren op de voortuinen. De laadpalen zijn vaak ver van de woonst, niet altijd evident voor de boodschappen en jonge kinderen. Enerzijds zou men graag willen verbieden te parkeren in de voortuin maar anderzijds wordt er weinig gedaan aan extra parkeerplaatsen. Iemand die nu investeert in groene energie en zonnepanelen plaatst kan deze zelfs niet gebruiken voor zijn eigen auto op te laden. Is niet bepaald coherent. In zal dus momenteel een fossiele auto kopen gezien electrisch voor mij niet interessant is. Tenzij de staad meedenkt en zou toelaten dat ik tijdens het laden voor de deur kan staan, waar momenteel geen parkeertoestemming is.

Voetpaden heraanleggen maurits duchehof

Tally Salzman•4 jaar geleden Dringends iets doen aan de voetpaden die voor kleine kinderen en ouderen levensgevaarlijk liggen. Vooral ln de maurits duchhof.

Rioleringswerken

Tally Salzman•4 jaar geleden Misschien niet op zijn plaats hier omdat het niks esthetisch met zich meebrengt maar het moet toch van mijn hart. Wie heeft problemen met ondergelopen kelder als het veel regent?ik en de buren aan de glascontainers aan maurits duchehof alvast wel.een buur heeft werken laten uitvoeren waarbij ontdekt werd dat de riolering van de huizen te laag aangesloten zijn op de straatriolering.ik zou hierbij een actie willen opzetten in hoeverre de stad hierrond een onderzoek kan opstarten en de uitbater van de riolering het probleem kan laten aanpakken. Ook de farwest worden er belastingen betaald. Kan misschien tegelijkertijd met aanleg van nieuw voetpad om kosten efficiënt te maken? Dit probleem duurt al te lang! Elk jaar mijn kelder in om stront op te kuisen….

Parkeergebrek !

Tally Salzman•4 jaar geleden Al jaren staan heel wat huisjes leeg. Al enkele jaren is het moeilijker geworden parkplek te vinden als in laat thuis kom. Meer woningen worden nu bewoond en dit drijft de druk nog hoger. Met die nutteloze oranje paaltjes die vorig jaar geplaatst werden zijn nog enkele parkeerplaatsen verdwenen. Zonder aternatief! het veldje tussen groenstraat en maurits duchehof zou perfect als parking ingericht kunnen worden

Overdekte en grotere speeltuin

Tally Salzman•4 jaar geleden Een iets grotere speeltuin in duchepark-is genoeg plaats. En bovendien zou men deze misschien kunnen wij overkappen zodat we in de zomer de kinderen veilig in de schaduw kunnen laten spelen en in de winter, bij regen ook buitenspelen kunnen promoten

Meer consistentie bij de politie

Tally Salzman•4 jaar geleden Tijden horte festival, de laatste dag/avond kon ik nergens in de buurt parkeren en heb ik me dus op de berm naast duchepark gezet. Waar ik geen gevaar vormde voor verkeersveiligheid.met verstomming kreeg ik een verkeersboete.paar weken later met de perkies stond diezelfde berm vol met auto’s. Politie liep er rond zonder enige boete uit te delen.ofwel wordt iedereen consequent beboet ofwel niet. Het feit dat ik de politie biet beter samenwerkt met de stad bij festiviteiten is een schandaal. Goed en wel dat er de stad inkomsten heeft bij het toelaten een festival te organiseren, maar waarom moet ik de belastingbetaler een boete krijgen wanneer ik nergens kan parkeren…
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Privacybeleid
  • Cookiebeleid
  • Toegankelijkheidsverklaring
  • Sitemap
Mogelijk gemaakt doorGo Vocal voorheen CitizenLab